zondag 15 april 2012

Oud emaille

Zo, ik heb ook eindelijk iets wat ik met jullie kan delen. Ik ben al heel lang op zoek naar een emaille keukenspaan en emaille vergiet. Hier in de buurt bij de kringloop heb ik bij toeval de spaan gevonden. Maar verder moet je echt geluk hebben! In Cuijk is iedere zaterdag een vrije overdekte markt. Je vindt er vanalles: nieuwe dingen, maar ook "rommel". En voor die "rommel" ben ik er gisteren met mijn moeder naar toe gereden. De eerste kraam die we bezochten was van een ouder echtpaar die er wekelijks staan, van die echte marktkooplui. Ze hadden er echt hele mooie oude keukenartikelen. Daar heb ik dit vergiet gekocht. Ze had er verschillende liggen maar deze was de oudste en mooiste.
En deze schuimspaan kocht ik bij de Kringloop hier in de buurt.
Er was ook nog een kraam met echt hele oude dingen Zoiets moois en ouds heb ik nog nooit gezien. Oude kinderschoentjes, oude ski's, oude koffers met manicuresetje en parfumflesjes, echte oude hoeden met leren binnenrand en er stond zelfs een oude fiets uit de jaren 40. Ik sprak de vrouw aan en ze zei dat ze de hele week op pad waren om deze dingen te bemachtigen. Nog even iets anders. Wie van jullie heeft de volgende foutmelding wel eens gehad als je een nieuw bericht wilde plaatsen: bx-74br4? Ik heb het bij blogger nagevraagd en wat je dan kunt doen is proberen bij http://draft.blogger.com. Dat heb ik nu gedaan maar ik kan geen alinea's maken, daarom is alles achter elkaar getypt. Heeft iemand van jullie een andere oplossing?

13 opmerkingen:

  1. Mooie aankopen!!Met je blogprobleem kan ik je helaas niet helpen...
    Lieve groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige aankopen. Die tweekleurige vergiet is een plaatje, ook zo'n mooi kleurtje blauw. Staat ook mooi boven het fornuis.
    Met het blogprobleem kan ik je helaas niet helpen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aankopen heb je gedaan, gelukkig dat je nu ook geslaagd bent voor een schuimspaan! De onderzetter met hart heb ik ook, ik blijf het mooi vinden...de onderzetter staat dus dagelijks te sieren in de keuken!

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige spulletjes het staat zo gezellig in de keuken. De foutmelding weet ik helaas niets van af.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk als je iets vindt waar je al een poosje naar op zoek bent en het zijn prachtige vondsten! Helaas kan ik je wat betreft de foutmelding niet verder helpen...

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie vondsten, kan me voorstellen dat je daar blij mee was!
    Ik kan je niet verder helpen met de foutmelding helaas...

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind oud emaille ook zo prachtig, mooie aankopen!!
    Jammer genoeg kan ik je niet helpen met de blogproblemen....

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps ook ik kan je met het probleem niet helpen ....wat een mooie vondsten heb je zeg vaak loop je er tegen als je het niet verwacht ...geniet ervan ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerst was er een item op de blog 'emaille op maandag'ik heb ook een keer meegedaan. in de zijbalk bij labels kijken en dan bij emaille. Ik had namelijk zo'n schuimspaan maar tijdje geleden op MP verkocht.
    Ik zag dat ik je al volgde maar ik kan het af en toe niet meer bijhouden. Veel tips over het bloggen te vinden bij Tanja van Homade

    http://homemade-tipsentrucs.blogspot.com/

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi, dit nostalgische emaille! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor je felicitatie op het nieuwtje, het is voor mij ook allemaal heel erg spannend maar het wordt een heel erg mooi boek ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oude spullen blijven leuk om een persoonlijk huis te creëren!
    Fijne middag!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Had je mijn berichtje nog ontvangen? Ik heb vandaag zoveel mails beantwoord dat ik me afvroeg of het goed gegaan was?
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen